Felelős marketing stratégia

"Az elmúlt hónapban 200 egységgel nőtt az eladásunk."
 
Örülünk vagy elkeseredünk? Jutalmat osztunk vagy megszorításokat vezetünk be? Számítottunk erre az eredményre vagy csak így sikerült?
Legtöbbször marketing eszközök szintjén hozunk döntéseket, mint például: Milyen arculati megjelenésünk legyen? Hol hirdessek? Melyik csomagolás tetszik jobban?
Ugyanakkor ezek tényleg csak eszközök, hogy elérjük céljainkat! Logikusan hangzik, hogy először tervezzünk és utána jöhet a megvalósítás, mégis a legtöbb esetben inkább csináltatunk arculatot vagy készítünk reklám anyagot, csak tervezni ne kelljen. De az a kreatív valóban eléri-e a célját vagy csak egy szép kiadvány, digitális anyag lesz?
 
A stratégiai megoldásokra elsőre mindig nehéz rászánni az időt, energiát, de hamar kiderül mennyivel hatékonyabban és gyorsabban lehet utána haladni!
 

Mikor érdemes közösen gondolkodnunk?

Tudatos fogyasztói réteg van - akár piaici vásárlók, akár munkavállaló. Felelősségvállalásra épülő pozicionálás is van és jól működik! De könnyű, még jóhiszeműen is, olyan hibákat véteni, amiket nehéz kijavítani! 
 
Nem érdemes kertelni, a zöld és felelős marketing is profittermelésről szól, csak éppen más stratégia alkalmazásával. Olyannal, ahol a környezeti és emberi értékek erősítik egy szervezet piaci pozícióját!
  • Már meglévő stratégia bezöldítése - Kialakult termék / szolgáltatási köre van, de szeretne innovatav módszerekkel, felelősen megújulni!
  • Felelős vállalati stratégia - saját szervezeti környezethez illő, hiteles és versenyképes megoldások, amelyek környezeti és/vagy társadalmi szempontokat is figyelembevesznek a profittermelés mellett (és nem helyett)

Néhány téma, amin dolgozunk:

Felelős márka építés / Zöld pozicionálás / Felelős munkáltatói márka építés / Zöld értékek vállalati kultúrába bevezetése / Szinergia menedzsment

Akkor ez most CSR (Corporate Social Responsibilty) vagy a legújabb irányzat szerint CSV (Corporate Shared Values)? Ez inkább "csak" szakmai meggyőződés kérdése, hogy mit hogyan definiálunk, de a valóságban a határok kevésbé élesek. A közös értékek és felelősségvállalás üzlezi koncepcióval kombinálva mindenképpen szép kihívás, amiért szeretünk dolgozni!

Bármelyik téma is keltette fel érdeklődését vagy elindulna a zöldítés útján, de előtte megismerné a lehetőségeket, szívesen megismerjük elképzeléseit!