Zöld Tagozat

Zöld marketinggel a fenntartható fejlődésért és felelősségvállalásért
 
Nemcsak egyre erősödő trend a felelősségvállalás és fenntartható fejlődés, de mára már a vállalatok stratégiájának egyik kulcs eleme, szervezeti kultúrájának fontos része. Ennek hiteles működéséhez és implementálásához kapcsolódik a dinamikusan fejlődő zöld marketing irányzat, amely a marketing egy speciális háttértudást igénylő területe.
A vállalatok és egyéb szervezetek (civil, állami, EU) környezeti, gazdasági és társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó tevékenységében a marketing kiemelt fontosságú a sikeres megvalósításban és kommunikációban.
 
A célcsoport elemzéstől, a jól megfogalmazott üzenetek célba juttatásán túl, bölcsőtől bölcsőig tartó termékfejlesztésben is megjelenhet, így a valós változások eléréshez elengedhetetlen. Ugyanakkor a sokat ígérő, de hiányos vagy akár pont ellentétes hatást kiváltó kommunikációs fogások, vagyis a zöldre festés elkerülése érdekében kiegészítő tudásra van szüksége a szakembereknek.
 
Ehhez kíván szakmai platformot biztosítani és közösséget építeni a  Magyar Marketing Szövetség a Zöld Tagozat indításával.
 
Hiteles, transzparens, értékteremtő kommunikáció.
Marketing oldalról ezzel tehetjük a legtöbbet egy tudatos és felelős üzleti, illetve társadalmi környezetért!
A fenntartható fejlődésre épülő stratégiák akár konkrét üzleti előnyökkel is járhatnak, amit több elemzés is alátámaszt. Ugyanakkor a sokat ígérő, de hiányos vagy éppen elhibázott tartalomra építő kommunikációs fogások, vagyis a zöldre festés, kifejezetten negatív hatásokat válthatnak ki. Ennek elkerülése érdekében kiegészítő tudásra van szüksége a szakembereknek, amihez a Zöld Tagozat kiváló lehetőséget teremt az alábbi eszközökön keresztül:
  • Szakmai platform és közösség
  • Környezeti és társadalmi témákhoz kapcsolódó szakmai háttértudás
  • Workshop-ok és tréningek, illetve szakmai rendezvények
Az év során számos rendezvényre várjuk a szakembereket, ahol  hazai és nemzetközi esettanulmányok feldolgozása mellett gyakorlati megvalósításhoz szükséges háttértudást is elsajátíthatnak a résztvevők.
Izgalmas, innovatív szakmai közösség építéséhez minden nyitott gondolkodású érdeklődő jelentkezését örömmel fogadjuk.
 
A tagozat kommunikációs szakterületek mellett nyiott HR, civil vezetők és egyéb háttérrel rendelkezők számára, akiknek fontos, hogy hiteles és sikeres kommunikációs megoldásokat találjanak!
 
Nyitó fórumon meghatározott munkaterületek:
  • "Zöld” megoldások gyakorlati elterjesztési lehetőségei

    • lakossági és üzleti oldalon
  • Képzések

    • szakmai tudásbővítés
    • hasznosítható gyakorlatok - jó gyakorlatok, esettanulmányok
    • tapasztalatcsere
    • piackutatási eredmények megismerése
  • Szakmai közösség

    • együttműködések, kapcsolatépítés – emberek és szervezetek között
    • információ csere
    • szakmai viták - új nézőpontok, ötletek, egységes szakmai tartalom kialakítása
    • nemzetközi kitekintés
  • Szemléletformáló kampányok
  • Érdekképviselet
  • Zöld kommunikációt hitelesítő minősítési / jelölési rendszer kidolgozása és bevezetése
Munkacsoportok alakítása
A fórumon meghatározott témákhoz kapcsolódóan munkacsoportokat indítunk el, amihez szakmai vezetők jelentkezését várjuk a tagozat@marketingzoldben.hu email címre.

Jelentkezéshez szükséges:

  • Munkacsoport témájának megadása
  • Szakmai önéletrajz
  • Rövid motivációs levél
  • Zöld Tagozati tagság

Amennyiben ötleteivel, önkéntes munkájával úgy érzi, szívesen hozzájárulna a szakmai közösség építéséhez, örömmel várjuk jelentkezését a tagozat@marketingzoldben.hu email címen.

Következő rendezvényünk témája: Zöldre festés - Green washing